alweerweg3.reismee.nl

Ontbijten buiten in de zon midden op de Noordzee

Woensdag de 5e rustig ontbeten en met de bus naar Schiphol. Daar op de trein naar Amsterdam CS en naar de PTA (Passagiers Terminal Amsterdam). Wat een mooi groot terminal is dat, we hebben beroerdere gezien. We konden vrij vlot inchecken, waren er om 11:50 en konden eigenlijk direct door naar onze hut (12:20 aan boord). Sta ik daar ineens met een glas bubbels in de hand te janken, waarschijnlijk kwam die emotie omdat ik tot afgelopen maandag steeds het idee had dat ook dit weer niet zou kunnen doorgaan. Toen we om 12:20 de balkondeur open deden, hadden we uitzicht op het IJ en Amsterdam-Noord. In de verte kon ik zelfs de huizen en het oude postkantoor aan de sluis bij Schellingwoude herkennen. Tijdens de lunch voer het vroegere Schellingwouder- en Nieuwendammerbootje voorbij. Daarna een beetje het schip verkend en de verplichte safety drill voor we rond vijf uur los van de kade werden geduwd door sleepboot Friesland. Langs de Tolhuispont, het nieuwe Ye-museum het Noordzeekanaal in. De Coentunnel met de in aanbouw zijnde 2e reed vlot door toen we er rond halfzes overheen gingen . Verder nog een blik geworpen op de Hiswa te water en de goede oude Pollux. We zijn gaan eten en waren net klaar toen we om halfacht de sluis van IJmuiden uitvoeren. Vuurtorens gescoord, hoog en laag en vier havenlichten. Toen was het al acht uur. Gekke dag zo!

Donderdag 6 september worden we wakker met een uur tijdverschil. We zitten nu op Engelse tijd, dus het is een uur vroeger dan thuis. Ontbijten deden we rond acht uur op het achterdek in het zonnetje buiten en dat inderdaad midden op de Noordzee. Ondertussen zijn we de Engelse grenscontrole al gepasseerd, want die zaten op dek 11 achter een paar tafeltjes. We hobbelen een beetje rond vandaag en hebben ondertussen de vuurtoren van Ramsgate gespot, en die boven de white cliffs of Dover. Nu (bij vijven jullie tijd) zitten we ter hoogte van Dungeness waar er twee staan, bij een grote elektriciteitscentrale en nog steeds met stralend weer. Vanavond is al weer onze laatste avond aan boord.

Vrijdag 7 september beetje heiig toen we vanmorgen in Southampton wakker werden aan boord. We zaten om zeven uur aan ons laatste Celebrity ontbijtje en alweer op het achterdek, hoewel het nog wat fris was. Daarna de spullen opgehaald en van boord gelopen. We zijn op het gemakkie naar de ferry pier gelopen waar de boten van Red Funnel naar Isle of Wight vertrekken. 9:15 voeren we alweer en twintig minuten later waren we in West Cowes waar net een zeilwedstrijd begon. Na de koffie verder naar Newport, midden op het eiland met een ondertussen aangeschafte meerdaagse buskaart. Daar overgestapt op een andere bus naar Sandown aan de zuidoost kust. Vlakbij ons hotel uitgestapt en de bagage gedropt. Rustig het dorp verkend en bij en bakkerijtje geluncht voor we naar de kamer konden. Uitzicht op de pier! Morgen gaan we kijken wat we verder kunnen doen hier. Weer is zeer zomers, strak blauwe lucht en heerlijke temperatuur.

We melden ons weer over een paar dagen. Groetjes van ons beiden.

Jacqueline

Heerlijk genieten,en logisch dat de emoties loskomen. Lekker laten gaan !!! Veel plezier.
Lieve groeten van Jacqueline en Gerrit

johannes en wiep

Laat de emoties maar lekker komen ,en gooi je traanvocht overboord,geniet maar fijn .liefs

Henk wilken

Beste Alie en Jan,
Geniet zo veel mogelijk van jullie reisje.
In mijn situatie was ineens alles niet meer mogelijk voordat ik het door had. Gelukkig werkt het weer mee en kan ik nog een beetje genieten op de camping van nieuwe caravan. Gr. Henk en Eppie

Marie Therese

Hallo Ali en Jan,
Een kleine week er tussen uit, heerlijk gewoon. Ik zou zeggen, geniet met volle teugen en het prachtige
nazomerweer.
Groet Marie Therese

maja

geniet zoveel als je kunt en geniet maar veel van elkaar veel liefs van mij Maja.

Bob & Joyce

Dear Alie & Jan:

I am happy to hear that you received medical clearance and you are traveling, once again. How do you feel?? I hope Jan is seeing many lighthouses and you are avoiding second hand smoke.

Johan van Kemenade

Net jullie verhaal gelezen en me opnieuw verbaasd over jullie inventiviteit in het plannen van reizen> Ik zou nooit bedenken dat je een groot cruiseschip ook kunt gebruiken om van Amsterdam naar Southampton te varen.

Knap gedaan. Goed ook om te lezen dat het met de gezondheid de goede kant op gaat en ach onder controle blijven> op onze leeftijd is dat ongeveer de norm>
Geniet van de trip en bedenk wat de volgende trip zal zijn. Wij gaan komende week heel saai een weekje naar Zakopane om als het weer meewerkt lekker te wandelen..
groetjes

Marjoleine Beers

Hi, bubbles borrelen over, Soms zomaar uit je ogen
Wat Fantastisch dat jullie zo genieten.
Vandaag weer , na een vaarvakantie , aan het werk.
Was even wennen.
Zodanig, dat ik mezelf, terwijl ik even de kranten bij de buren voor de deur neerlegde, buiten sloot.
De deur sloeg dicht en daar stond ik op de gang!
Om 6 uur was het heel hard bonken op de deur van Jan.
Sleutel mee, helaas ik had die van mij in de deur laten zitten.
Om 7 uur had Jan met behulp van de karwei pas, mijn slot opengeritst.
Hum, wonderlijke start van de werkweek.
Verder hier alles prima.
Geniet van alles!!!!
Groet van ons beiden, marjoleine