alweerweg3.reismee.nl

Southampton en naar huis

Op dinsdag 11 september vertrokken uit Sandown, Eerst naar Newport en van daar naar Cowes. Koffie op een wat winderig terrasje voor we de Red Jet naar de overkant op konden. Het was even zoeken naar de ingang van het Holiday Inn omdat er volop gebouwd wordt aan de Southampton Boat Show (14-23 September). Zelfs op het hotelterrein worden allerlei tentjes gebouwd. Maar, we hebben een leuke kamer met grote open ramen op de 6e verdieping en kunnen precies zien hoe ver we vorige week vrijdag moesten omlopen (toen ook al vanwege die boat show). Vanmiddag rondgestapt in het oude centrum dat nog wordt omgeven door een deel van de middeleeuwse stadsmuur en waar nog enkele poorten zijn overgebleven ondanks de bombardementen van de Duitsers in de jaren veertig. We lunchen bij The Duke of Wellington, krijgen een plak ham van bijna een centimeter bij een portie frites en een gebakken ei (pub meal). Nu even wat rustig aan en een beetje lezen. We bestellen roomservice en daar ontbreekt het een en ander aan.

Woensdags de 12e ontbijten we beneden. Er lopen vier gedienstigen rond die hangen, krant lezen en verder weinig doen waar ze voor zijn aangenomen. Er ligt een uitgedroogd plakje worst en een snipper ham als beleg en er wordt niks aangevuld of opgeruimd. Kennelijk ontbreekt hier wat leiding.

We lopen de stad in en zien het Mayflower Monument, met een verhaal over de pilgrim fathers. Langs de enige kerk die in de oorlog is overgebleven lopen we naar Bargate en Above Bar drinken we koffie bij Starbucks. We kopen nog twee boeken bij Waterstone en lunchen op een terras terwijl er een buitje valt. Het is wel een stuk koeler. Op de terugweg komen we langs de Watergate met aan de buitenkant een plaquette over Jane Austen. We zijn rond drie uur terug in het hotel. Dat wordt steeds verder ingebouwd met allerlei tentoonstellingstenten die bij de Boat Show horen. Het geeft niet echt een prettig gevoel, want er is nergens bij te komen. Het blijkt ook dat het uur internet dat je aanschaft kennelijk in een keer opgebruikt moet worden, want ik kom er zo niet in. Ze kunnen me de boom in met nog eens 5 pond (ik had nog een halfuur over gisteren en ons Zeeuwen ben zunig). Kortom beetje zwendel-gevoel hier. Als ik het meld halen ze de schouders op. De kamer is OK, maar voor de rest ....

Donderdag 13 september ligt er een grote TUI-boot 'Mein Schiff 2' bij de cruiseterminal en in de verte ligt er nog een. We ontbijten en pakken in. We moeten naar de straat lopen, want een taxi kan het terrein niet meer op (het wordt steeds gekker met al die lui die de hele dag met een walkietalkie rondhangen in een geel hesje). We zijn in een minuut of 20 op het vliegveld van Southampton en kunnen direct inchecken voor de Flybe-vlucht van 14:35. Die gaat keurig op tijd. Het is mooi helder als we over de stad komen, nog even Wight bekijken en ook boven Londen is goed zicht. We staan keurig om halfvijf aan de grond op Schiphol en ondanks het feit dat ze omroepen dat er een storing is in de bagagekelder halen we de Valkbus van vijf uur. Zelfs de Coentunnel werkt mee, want om zeven uur zijn we thuis. We horen onderweg trouwens hoe de Kamerverkiezingen zijn verlopen en dat Henk Kamp bij de verkenners gaat! Zal me benieuwen.

Ik zet zo nog wat foto's op de site en laat maandag de uitslag weten. Dat wordt het laatste op deze alweerweg3. Bij een volgende gelegenheid beginnen we opnieuw. Lief dat jullie allemaal zo meeleven. Doet een mens heel goed. Dank daarvoor.

Tini van Tilborg

Hallo Alie en Jan.
Jammer dat de reis er weer zowat opzit.
Maar voor jullie geen probleem en zoeken wel weer wat nieuws. Altijd leuk om wat van jullie te horen en te zien.
Wij zijn net terug van een vakantie in Bayern en door Zwitserland naar Basel voor Tomy mayonaise a la Francaise. Wij vinden die de lekkerste en moeten die ook voor andere meebrengen. Dit jaar werden het 60 stuks en ook voor weg te geven als presentje. Ook nog een nacht in Bregenz gebleven waar eens met de NSVV voor een congres waren. De haven is geheel veranderd voor de rest is er alles nog. Ik wil altijd nog eens naar het openlucht theater waar elk jaar een opvoering is. Dat komt wel want het is een kwestie van plannen.
Groetjes Tini en Rieki

Jack en Helene

Hallo Jan en Alie,
Even een korte reactie op jullie ervaringen.
Jullie UK reis zit er weer op dus welkom thuis.
Op het web zijn jullie gevolgd en wij weten dus alle ins en outs van de reis.
Van het laatste verslag concludeer ik dat de service ter plaatse ongeveer
vergelijkbaar is met sommige Nederlandse oorden.
Fijn dat het met Alie weer redelijk goed gaat met gelukkig een positieve prognose.
Houden zo!!
Hier gaat alles weer zijn gewone gangetje – na een prachtige week in Julianadorp –
mooie bungalow met alles erop en eraan - direct aan de duinen en strand met prachtig
zonnig zomerweer– dus niets te klagen !!
Tot spoedig horens of nog beter tot ziens.
groetend
Jack en Helene.

Marie Therese

Hallo Jan en Ali,
Leuk dat jullie de reisverslagen weer online gezet hebben, samen met de foto's. Nu is het weer even wennen thuis. Ali, ik hoop dat het met de gezondheid ook goed blijft gaan.
Groetjes Marie Therese